راه کار های سیسکو

چرا سیسکو CISCO Collaboration   ؟

این سوال انقدری بدیهی است که اگر شرکت سیسکو در این زمینه وارد نمیشد ، جای تعجب بود . شرکت معظم و نام دار سیسکو در این زمینه ، هم همانند شبکه های کامپیوتری حرف های زیادی برای گفتن دارد .

  • ارائه سرور های ویپ  VOIP  برای ارتباطات صوتی تصویری ،
  • سرور های کلاستر برای تعداد بسیار زیاد گوشی سیستم های تلفنی تحت شبکه
  • چهار رده سرور برای کاربری انواع نیاز های کاربران
  • عدم نیاز به راه اندازی سرور های مجزا با روتر های ISR سیسکو CISCO
  • پشتیبانی کامل از زیر ساخت های شبکه های رایانه ای سیسکو در Collaboration CISCO
  • پشتیبانی کامل وکاربردی از اولویت بندی صف های ترافیکی QoC
  • امکان تقسیم بار در سرور های کلاسترینگ Role Base Architecture
  • امکان یکپارچگی با Active Directory برای تعریف رول های کاربران

و ده ها امکان هیجان انگیز دیگر. قبل از توضیح تک تک موارد بالا به یک سوال اصلی جواب دهیم .

وقتی  اوپن سورس Open source رایگان هست ، چرا از محصولات سیسکو به همراه لایسنس استفاده کنیم؟

  1. اولین و مهمترین دلیل استفاده از محصولات با لایسنس معتبر سیسکو در بحث  CISCO Collaboration   پشتیبانی است . بدیت معنی که شرکت مورد نظر بتواند ار پشتیبانی کارشناسان رسمی آن شرکت استفاده کند . این شرکت ها و سازمان ها بر پایه ی ارتباطات استوار هستند . در این شرکت ها عیب یابی و رفع ایراد مهمترین موضوع می باشد . دقت کنیم در بحث اوپن سورس از چنین پشتیبانی برخوردار نیستیم . تمام تلاش ها برای رفع ایراد ان بر پایه ی تجربه و خطا و یا تجربه قبلی خواهد بود .
  2. دومین دلیل برای پرداخت پول و استفاده از این تجهیزات  کیفیت سرویس ها می باشد . همچنین امکانات کاربردی ان نیز میتواند برای کاربران جذاب باشد . هر کلاسترCUCM میتواند بصورت Role based  می تواند تا 40.000 گوشی را در سیستم ثبت و امکان ارتباط را برقرار نمیاد . از طرفی اگر این مقدار کافی نبود میتوان توسط Inter-cluster link  کلاستر ها را به هم وصل کرد . به این ترتیب تعداد گوشی ها را افزایش داد. 
  3. ارائه سرور های ویپ VOIP  برای ارتباطات صوتی تصویری  : فقط توسط این سیستم تلفنی تحت شبکه هست که میتوان امکان تماس تصویری را داشت . توسط راه حل های CISCO Collaboration  براحتی میتوان در کنار تماس تصویری ، امکان voicemail  را هم برای کاربران راه اندازی کرد .
    Cisco-Ipphone-Vnet

    Cisco-Ipphone-Vnet

  4. سرور های کلاستر برای تعداد بسیار زیاد گوشی سیستم های تلفنی تحت شبکهدر CISCO Collaboration  برای هر کلاستر میتوان 12 سرور  در نظر گرفت . بصورت 8 سرور CUCM  و 4 سرور رول خواهد بود .  هر کلاستر تا 40000 گوشی را پشتیبانی میکند . جالب تر اینکه با ارتباط کلاستر ها با هم میتوان این عدد را بیشتر کرد .
  5. عدم نیاز به راه اندازی سرور های مجزا با روتر های ISR سیسکو CISCO   :   در بحث اوپن سورس ، سرور ایزابل یا الستیکس باید روی سرورهای سخت افزاری نصب شوند . در این حالت علاوه بر هزینه زیاد ، نمیتوان ماندگاری زیادی از انها انتظار داشت . ولی CISCO CUCM  با تکیه بر IOS  قدرتمند خود و سخت افزار روتر های ISR  بسیار ماندگار بود و عدم دسترس پذیری آن بسیار نا محتمل است.
  6. پشتیبانی کامل از زیر ساخت های شبکه های رایانه ای سیسکو در Collaboration CISCO : تقریبا امروزه کمتر شبکه ی رایانه ای پیدا میشود که از زیر ساخت سخت افزاری CISCO  استفاده نکند . همچنین زیر ساخت های نرم افزاری  مثل VLAN  از این قاعده بیرون نیستند . سیستم تلفنی تحت شبکه سیسکو CISCO CUCM  به بهترین نحو ممکن با این ساختار ارتباط برقرار میکند . گوشی های تلفنی VOIP  سیسکو  براحتی تگ VLAN را مدیریت می کنند. این موضوع باعث میشود از تک پورت شبکه های رایانه بتوان گوشی و رایانه ی تحت شبکه را به شبکه داخلی وصل کرد .
    گوشی سیستم های تلفنی تحت شبکه ویپ VOIP

    گوشی سیستم های تلفنی تحت شبکه ویپ VOIP

  7. پشتیبانی کامل وکاربردی از اولویت بندی صف های ترافیکی QoC : مشکل همیشگی سیستم ها اوپن سورس استفاده عدم جوابگویی کامل در بحث صف بندی می باشد. همچنین مشکل دوم عدم اولویت بندی ترافیک شبکه یا همان Quality of Service است . در این حالت یکسان سازی سیستم های تلفنی تحت شبکه و CISCO Collaboration  با زیر ساخت روتینک سیسکو به بهترین نحو انجام میشود . نتیجه آن این است که بحث QoS به بهترین شکل ممکن پشتیبانی و اعمال میشود . این امر باعث میشود در ارتباطات WAN Link  کیفیت بسیار خوب صوت و تصویر را تجربه کنیم .
  8.  امکان تقسیم بار در سرور های کلاسترینگ Role Base Architecture  : در سیستم های CISCO Collaboration براحتی میتوان رول های سیستم را روی سرور ها نصب کرد . این کار این امکان را بوجود اورد که کاربران کیفیت صوت و یا تصویر عالی و یا ارتباط PSTN  بدون تداخل ، .. را تجربه نمایند .
  9. بدون شک انچه گفته شد فقط تعداد محدودی از برتری های سیستم های تلفنی تحت شبکه CISCO Collaboration می باشد . شکی نیست که تمامی نیاز های کاربران در این سیستم و سامانه یکپارچه جواب داده خواهد شد .

برای کسب اطلاعات  بیشتر همچنین مشاوره تخصصی  در این زمینه با وی نت در ارتباط باشید . وی نت ،  تخصصی ترین مرکز سیستم های تلفنی تحت شبکه در تبریز و شمالغرب کشور . تماس با وی نت ، مرکز تخصصی سیستم های تلفنی تحت شبکه ویپ VOIP.

    سبد خرید